”Sig mig, er det en slikbutik eller en sexbutik, du har?”, spurgte min veninde mig og kiggede skælmt på mine nyindkøbte vingummi ”Willies” med colasmag på et af hendes alt for sjældne besøg.
”Absolut ingen af delene!” Så kort kunne jeg svare og nej, det var heller ikke svært at få Gitte overbevist, da først jeg fik sat slikket ind i en relevant kontekst.
Allerførst – så det er nemlig til en side – så har jeg ingen ”sexbutik” i ordets traditionelle forstand. Jeg sælger seksualprodukter. Altså produkter der anvendes til sexlivet. Årsagen, anvendelsen og resultatet kan have mange former og ja, der er mange sammenfald med den traditionelle sexbutik, men det gør ikke min virksomhed til en sådan.
Præcis som sammenfald af varer med Matas ikke gør mig til en Materialist eller et apoteker-udsalg trods flere fælles produktemner. Hver har vi vores speciale. Hver vores målgruppe og hver vores fokus.
Jeg interesser mig her i forhold til det hjembragte slik heller ikke for om, vingummi-tissemændene er søde, frække og en rigtig bestseller ved polterabends og julefrokoster. Jeg interesserer mig heller ikke (sønderligt) for kiloprisen set i forhold til en pose billig vingummi ved Aldi.
Jeg interesserer mig for, om produktet kan tilføre min målgruppe værdi. Og som sagt; det tror jeg på, at… nej, om igen; det VED jeg af erfaring, at den kan!
Min målgruppe er her primært seksualvejledere, der i forskellige sammenhænge skal interagere med f.eks. udviklingsforstyrrede borgere. Det kan være gennem et ”kæreste-kursus”, basal seksualundervisning, individuelle vejledningstimer blandt andet.
Da snakken om sex kan være svær at ”tage hul på” i sådanne situationer, virker de ”frække tissemænd” som ”icebreakere”. Måske er der hos de nervøse borgere behov for lige at ”få grinet af” først, for at kunne lande i overfor seksualvejlederen at sætte ord på krop, lyst og længsel.
Det er hverken raketvidenskab eller nogen ny opfindelse, jeg specielt har gjort mig; faktisk kan jeg ikke mindes at være været til borgerrelaterede sexmesser, kærestedage m.m., hvor ikke netop der var disket op med hjemmebagte ”chokolade-tissemænd” på bordene eller deslige isterninger i saftevandet.
Jo, jo, de seksualvejledere jeg kender, er skam både kreative og med på den værste – og så ved de om nogen, at det virker!
.
Det ”nye” er snarere bredden af muligheder, hvilket absolut ikke må forveksles med, at alverdens gøgl og gejl kan anvendes. 95 % af den erotiske spas, der findes på markedet, er i min optik noget værre L . . .
Nuvel, tilbage til de colasmagsfulde vingummi-tissemænd og mit argument for at hjemkøbe dem; jeg oplever allerede stor begejstring for de klassiske herre- og dame smagsvarianter. Så hvorfor ikke bygge videre på noget der virker… med stor fornøjelse for den, det hele drejer sig om; den udviklingsforstyrrede borger!
Sliksøde hilsner fra Helle
PS. Jeg holder altid åbent efter aftale, hvis du er sulten efter en smagsprøve
PPS. Du kan samtidig benytte lejligheden til at se mit udvalg af andre ”icebreakere”